Welk eiland skippen?

  • Rick

    Wij zijn voornemens om 2 weken naar de Cycladen te gaan. De meeste pakketreizen doen Mykonos, Naxos, Paros en Santorini aan. Wij vinden in principe 3 eilanden in 2 weken ook wel voldoende.

    Onze vraag aan de experts, welk eiland zouden we dan het best over kunnen slaan?

    Verder blijven we dan op eiland 1 week en op de andere 2 een halve week. Welk eiland is het meest de moeite waard om een hele week te blijven?

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Rick

  • peter harmsen

    Hoi Rick,

    Paros moet je 1 week doen en dan naar de onbekendere plaatsen zoals

    Piso di Levadi en golden Beach.

    Syros is fantastisch voor een halve week

    bv Kini aan de andere kant Eten met je voeten in het water

    Santorini NIET DOEN duur en alleen mooi aan de buitenkant

    Ios ben ik niet geweest maar is klein en leuk hoorde ik (halve week)

    PeterRick schreef:

    >

    > Wij zijn voornemens om 2 weken naar de Cycladen te gaan. De

    > meeste pakketreizen doen Mykonos, Naxos, Paros en Santorini

    > aan. Wij vinden in principe 3 eilanden in 2 weken ook wel

    > voldoende.

    >

    > Onze vraag aan de experts, welk eiland zouden we dan het best

    > over kunnen slaan?

    >

    > Verder blijven we dan op eiland 1 week en op de andere 2 een

    > halve week. Welk eiland is het meest de moeite waard om een

    > hele week te blijven?

    >

    > Alvast bedankt voor de reacties!

    >

    > Rick

  • elze

    Hoi,

    Wij zijn zowel op Myconos als Santorini geweest. Ik kan je vertellen dat beide eilanden erg leuk zijn. Vooral Santorini. In de hoofdstad is het erg toeristisch, maar als je daardoor heen kijkt en kijkt naar het geweldige uitzicht op de vulkaan, dan wordt dat weer helemaal goed gemaakt. Santorini wordt ookwel het Honeymoon island genoemd, vanwege de wereldberoemde zonsondergang in het plaatsje IOA.

    Het eiland is duur, dus verblijf net iets uit de hoofdstad en de prijzen zakken meteen. Kamari is een leuke badplaats, daar zijn de prijzen beter.

    Myconos is heeft kleine straatjes waar je verdwaald. Witte huizen, witte tegels, molens en hele mooie stranden.

    Paros en Naxos zijn volgens mij ook mooi. Ik kan er niet over oordelen, maar ik zou dus 1 van die 2 laten schieten.

    Groet, Elze

  • joke

    Ik heb in september 2006 alle vier de eilanden gedaan:

    Mykonos - Paros - Naxos - Santorini.

    Als ik opnieuw moest kiezen zou ik Mykonos laten vallen - schreeuwend duur ten opzichte van de andere drie eilanden.

    Het leuke is dat alle vier de eilanden anders zijn.

    Paros is geweldig - Naoussa is een prachtige havenstadje. Heel relaxed.

    Naxos is prachtig. Naxos'stad' is gezellig - mooie burcht boven met straatjes om in te (ver)dwalen. Prachtige zonsondergang bij de marmeren poort.

    Santorini - vulkanis en apart. Oia inderdaad prachtig. Kamari- daar ben ik zelf geweest - inderdaad heel betaalbare restaurantjes.

  • Rick

    Ik heb in september ook alle 4 gedaan. Heb echt absoluut geen spijt dat we er geen geskipt hebben!

    Ik vond Santorini misschien nog wel de minste, maar dat was meer vanwege het toeristische gebeuren. Vond het wel dermate uniek en mooi (en sunset in Oia was fantastisch), dat ik het zeker niet had willen missen.

    Mykonos, vond ik ook wel toeristisch, maar het plaatsje was ook wel weer héél erg gezellig (hotel was ook fantastisch trouwens).

    Naxos stad ook super. Erg sfeervol. Maar mijn favoriet was toch wel Paros. Met name omdat het net iets minder toeristisch was en gewoon supergezellig.

    Regelmatig een scootertje gehuurd en rondgetoerd. Plaatsjes bekijken, eens een strandje pakken of de ferry naar een andere eilandje (Anti-Paros). Heerlijk.