Vakantie 2007

  • Miriam Trumm

    Hallo wie kan mij meer vertellen over deze cycladen. Wil in 2007 er naar toe maar ben steeds canarische eilanden geweest en nu willen we iets anders vandaar dit bericht. Hopelijk komt er een reactie vriendelijke groet Miriam.

  • elze

    De cycladen zijn erg mooi. Ik ben vorig jaar naar Santorini en Myconos gehopt.

    Wij gaan aankomende zomer ook weer hoppen en zijn zelf ook aan het kijken welke eilanden er nog meer leuk zijn. Ik heb de trotter reisgids aangeschaft van de griekse eilanden. Daar staat heel veel in.

    Wij gaan wederom naar Santorini en Myconos maar ook naar Ios, Tinos, Naxos en Paros.

    Santorini is echt supermooi, maar erg duur vooral om naar toe te gaan. Myconos is een uitgaanseiland, ook duur. MAAR het is het waard, beide eilanden.

    Santorini is romantisch en het wordt ook niet voor niets het Honeymoon island genoemt. Ga vooral naar IOA om te kijken naar de wereldberoemde zonsondergang.

    Myconos is bekend om zijn molens en de kleine witte straatje waar je in verdwaald. Mooie stranden met veel clubs die overdag al harde muziek spelen.

    Op het internet is ook veel te vinden over deze eilanden. Succes!

    Groeten, Elze

  • Peter

    gaan volgend voor de 3e maal naar de cycladen, beginnen met 10 dagen Kreta en dan waarschijnlijk naar Paros, Sifnos, Serifos en waarschijnlijk nog Naxos. Alles met de rugzak, tentje mee, heerlijk.Vooral Sifnos en Serifos zijn aanraders. Zijn in het verleden ook naar Folegandros geweest, heel mooi, rustig, heel klein

    Ik zou zeggen, gewoon doen

  • Jaap

    We “eiland” hoppen nog steeds, alhoewel een stuk ouder dan de meesten op het prikbord denk ik. Onze voorkeuren: Tinos (Tinos zelf; Pyrgos en Panormos etc); Paros (Naoussa; Lefkes; Pisa Livadi en niet Paros stad); Antiparos; Naxos (Naxos zelf; Apollonas; Moutsana); Amorgos !!(Aegialis; Katapola en de Chora); (en al die kleine eilandjes die je onderweg tussen Naxos en Amorgos tegenkomt en aanlegt met de ferry); en Santorini (Oia en Kamari).

    Wij vinden Mykonos en Ios (uitgaanseilanden) minder interessant, wellicht vanwege onze leeftijd en Tinos vinden we ook ook wat minder.

    In mei reserveren we nooit en gebruiken kamers, die te kust en te keur te vinden zijn. Bij de ferry als je aankomt wordt je altijd belaagd. Geen probleem in mei/juni.

    mvrgr