eilandhoppen '07

  • Anoushka

    Als Griekenlandfan ben ik mij weer aan het voorbereiden op de vakantie 2007.

    Wij denken er over om Paros, Naxos en Santorini te bezoeken voor 3 weken zo rond eind mei, begin juni. Wij willen ook graag Delos bezoeken maar vraag me af of dit via één van deze eilanden is te bereiken? Of kan dit alleen vanaf Mykonos?

    Verder zijn alle leuke tips voor trips op deze eilanden van harte welkom.

  • elze

    Hoi!

    Delos is alleen vanaf Mykonos te bereiken. Ik was vorig jaar in Mykonos en ze hebben daar halve dag tripjes die je kan nemen.

    Mykonos is ook zeker de moeite waard, dus dat eiland zou ik ook in jullie trip opnemen.

    Misschien komen we jullie nog wel tegen, want wij gaan 8 - 27 mei ook islandhoppen en doen Syros, Mykonos, Paros, Naxos, Ios, Folengandros en Santorini aan.

    Groeten, Elze

  • Anoushka

    Hoi Elze,

    We hebben al geboekt voor Paros, Naxos en Santorini. We vertrekken 31 mei voor 3 weken. Dan zijn jullie net weer terug.

    Als we vanaf deze eilanden Delos niet kunnen bezoeken dan hebben we pech. Maar ja, wel een goed excuus om nogmaals die kant op te gaan.

    Dank je wel voor je berichtje. Tips voor de eilanden zijn altijd van harte welkom.

    Groeten, Anoushka

  • linda rustenburg

    hallo wij hebben geboekt voor 3 juni eilanfhoppen mykonos ,paros,naxos en santorini en hebben gekozen voor zon heel pakket.

    graag willen wij weten wat erg leuk is om te doen.

    gr linda

  • Anoushka

    Wij zijn vorig jaar naar Paros, Naxos en Santorini geweest (7 dagen per eiland) en hadden op ieder eiland 3 dagen een auto gehuurd. Leuk om de eilandjes rond te touren. Anti Paros is bijvoorbeeld leuk om te bezoeken.

    Parikia op Paros is een leuk stadje. Op Naxos bv de tempel van Demeter in Ano Sangri, het dorpje Filoti en de kouros beelden. De kerk van Drosiani op Naxos is ook de moeite waard. Op Santorini de hoofdstad Fira, het dorp Oia en antiek Thira (nabij Kamari). Op Santorini hebben wij nog een boottocht gemaakt en naar Nea Kameni geweest, is ook de moeite waard. En op alle eilanden zijn leuke dorpjes om door heen te lopen, oudheden en musea om te bezoeken.

    Heel veel plezier!