hoppen met veerboot

  • katoo

    Wie heeft er ervaring met eilandhoppen? Ik zit te twijfelen tussen zelf regelen of pakket boeken (bijv. via Arke).

    Kostentechnisch moet het natuurlijk ook interessant zijn. Wie weet welke veerboten je het beste kunt nemen. Is er ook een soort cycladen-pas, zodat je ter plekke kunt bedenken of kijken waar je heen gaat of wanneer?

    Wie heeft ervaring met compleet pakket? Hoe beviel dat?

  • elze

    Hoi!

    ik heb vorig jaar gehopt en ga as mei ook weer hoppen door de cycladen. Ik weet niet wat een pakket kost bij Arke, maar het is goed te doen als je alles zelf regelt.

    Er zijn veel verkooppunten in griekenland, waar je tot een uur van te voren je kaart voor de ferry kan regelen. De langzame ferries zijn het goedkooptst en varen dagelijks. Waar start je en wat wil je allemaal zien?

    groeten, Elze

  • katoo

    Hoi Elze,

    Bedankt voor je snelle reactie.

    Heb jij enig idee wat een gemiddelde overnachtingsprijs is? Een gemiddelde overtocht (per boot) naar een ander eiland kost? En de prijs om een ticket naar Mykanos (enkeltje) en Santorini (enkeltje) te boeken?

    Luxe hoeft voor ons niet, als het maar schoon is en in een gezelllig plaatsje is.

    Het gaat mij er niet eens om dat ik goedkoper uit wil zijn, want de vrijheid om het zelf te regelen trekt mij ook wel, maar …. heel veel duurder moet het natuurlijk niet zijn.

    We zijn uiteindelijk van plan 4 eilanden te bezoeken met een begin in Mykanos en een einde in Santorini. (2 personen) in 2 weken tijd (mei)

    Groetje,

    Katoo

  • elze

    Hoi Katoo,

    Vanaf maart staan de tijden en prijzen weer op het internet: http://paleologos.forth-crs.gr/english/npgres.exe?PM=BO

    Daar staat nu niks op omdat het zomerschema nog niet is gemaakt.

    Santorini en Mykonos zijn duur om te overnachten, ook in Mei. Op het internet heb ik wel een aantal hotels gevonden. Ik mail die je wel binnenkort.

    Ging je nou ook naar Paros en Naxos? Daar heb je een hotel vanaf 20,- de kamer. Erg goedkoop. Je hoeft niet te reserveren van te voren. Wij doen het wel, want wij vinden het fijn om alles van te voren geregeld te hebben en dat je wordt opgehaald in de haven.

    Je bedoeld vliegtickets naar Mykonos heen en terug van Santorini? Wij hebben onze heenvlucht via brusselsairlines.com. Daar kan je heel goedkoop naar Athene vliegen, wel vanuit Brussel. Via Aegeanair.gr kan je verder vliegen maar moet je los een ticket weer kopen. Wij gaan direct naar de haven, logeren daar en volgende dag de boot naar Mykonos (22,-).

    Vanuit Santorini naar huis is het moeilijker. Volgende week komen de nieuwe vluchten van Santorini uit bij transavia.nl, die vliegen direct van Santorini naar Amsterdam. Anders kijk je bij cheaptickets.nl, dan kan je voor 220,- met Olympic vliegen met overstap in Athene.

    Hoop dat je erwat aan hebt. Wil je nog meer weten? Laat maar weten hoor.

    Wanneer gaan jullie precies?

    Liefs, Elze

  • katoo

    Hoi Elze,

    Ik kon weer niet wachten, heb de stoute schoenen aangetrokken en heb zojuist geboekt. Via Arke is het 700 euro voor 15 dagen incl. vliegreis, luchthavenbelasting, accomodaties (transfer van en naar de haven) en de overtochten per boot.

    Ik heb even snel gerekend, dat we zowieso 350 euro (minimaal) per persoon aan tickets kwijt zouden zijn als we het zelf zouden boeken, (dus 700 totaal) en minimaal 700 euro aan boottochten en accomodaties (denk ik), dus zal het wel op het zelfde (ca. 1400 euro totaal) neerkomen. Bovendien zitten we aan bepaalde data vast en hebben we precies twee weken de tijd. (dus minder flexibel in tijd)

    De vrijheid zal wel wat minder zijn, maar ook wel lekker dat het geregeld is.(ik zat dus voor een reisgids bij het reisbureau en daar waren toevallig klanten die ook waren geweest en zo enthousiast waren, vandaar dat ik het maar direct geregeld heb) We gaan vliegen direct op Mykanos (daar landen we dus) en eindigen in Santorini. Tussendoor nog naar Paros en Naxos. (3,4,3,4 nachten)

    Ik heb er erg veel zin in.

    De hotels en appartementen waar we verblijven zijn niet het meest luxe (iets wat wij ook niet belangrijk vinden) maar wel compleet. We gaan toch de hele dag op pad. Wat moeten wij echt gaan bezoeken op deze 4 eilanden?

    We gaan in mei (halverwege)

    Maar nog bedankt voor je tips. (deze las ik dus na de boeking)

    Groetje,

    Katoo