Vervoer op Cycladen

  • Arjan

    Hi,

    Zijn van plan een tweeweekse eilandhopvakantie te doen op de cycladen, en ik vroeg me af hoe het met het vervoer op de eilanden gesteld is.

    Ik krijg de indruk dat de eilanden niet al te groot zijn, (Mykonos, Paros, Naxos, Santorini), echter zal alles niet te belopen zijn.

    Hoe is het bijvoorbeeld met het openbaar vervoer, taxi's en/of fietshuur gesteld op de eilanden ?

    Arjan

  • Jaap

    Hoi

    Op Naxos, Paros en Santorini zijn er regelmatige busverbindingen en overal kun je ook wel fietsen huren. Wij gebruiken de bus om ergens heen te rijden; een eind te lopen en dan de bus weer gebruiken ergens op de terugweg. Je steekt je hand op en hij stopt (althans voor ons). Van te voren even uitzoeken hoe laat de bus terug gaat natuurlijk en hoe hij terug rijd adhv een kaart

    mvrgr

    Jaap

  • jan

    Inderdaad,en een buskaartje kost je per rit maar 1,20 euro,dit is dus het goedkoopste vervoer.

    gr jan.

  • Yvonne

    Hallo Arjan,

    Mijn antwoord komt wat laat maar lees nu pas je vraag op de site dus misschien dat andere mensen er nog iets aan hebben.

    Van deze eilanden heb ik alleen ervaring met Santorini en wij nemen altijd de bus en die gaat vaak meerdere malen per uur en kost niet veel.

    Wil je een taxi dan hoor ik altijd van anderen dat je beter van tevoren een prijs kunt afspreken en je kunt een richtlijn krijgen via een toeristiek die kosteloos op te vragen is bij sommige reisbureau's. Fietsen of brommerverhuur kan ook uitstekend , maar let bij laatstgenoemde op een bromfietscertificaat die je vooraf in Nl dient te regelen.

    Groetjes Yvonne

    http://www.freewebs.com/travelsantorini/