tips (prijzen) accommodatie gevraagd

  • Dewi

    Hoi!

    Wij gaan in augustus 3 weken eiland hoppen op de cycladen. We hebben tickets geboekt naar Athene en gaan vanaf daar per boot verder.

    We twijfelen nu verder wat we qua accommodatie willen doen en kunnen jullie tips en informatie goed gebruiken!

    Graag willen we wat informatie over de prijzen van hotels/kamers/appartementen in augustus. Ik kan in verschillende reisboeken de prijzen van hotels wel vinden, maar lees hier op het prikbord dat je ook bij particulieren een kamer kunt huren. Weet iemand hoeveel dit ongeveer zal kosten voor 2 personen? Is het moeilijk om in die tijd een beschikbare accommodatie te vinden?

    We denken erover om een tentje, matjes en slaapzakken mee te nemen om van camping naar camping te gaan. Maar als de prijzen en de beschikbaarheid van kamers bij mensen thuis meevalt doen we dat liever.

    Het gaat trouwens om de eilanden Paros, Naxos en Santorini.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Groetjes Dewi

  • Marijke

    Hoi Dewi,

    Augustus is de drukste maand, aangezien de Grieken dan vakantie hebben en massaal de eilanden opzoeken.

    Normaliter hoef je geen accommodatie te boeken, genoeg aanbod in de havens, maar dat risico kun je in augustus niet nemen. Mocht er wel wat zijn, dan wordt er flink wat geld voor gevraagd (alhoewel je altijd geluk kunt hebben hoor!). Nomaliter ligt de prijs voor een eenvoudige kamer rond de 20-25 euro per nacht, in augustus vaak het dubbele. Ik heb het nu alleen over Naxos by the way, Santorini is veel duurder.

    Als je alleen kamperen wilt, is het ook verstandig vooraf te reserveren.

    Vergeet vooral niet de boottickets te reserveren! Dat kun je nu waarschijnlijk al regelen via internet.

    Mocht je tips willen over campings. pensions etc. op Naxos, kun je mij altijd mailtje sturen.

    Wel jammer dat jullie in augustus gaan, ontzettend druk en heel warm. September is de allermooiste en beste maand om eiland te hoppen. Maar dit is persoonlijk uiteraard.

    IIg heel veel plezier gewenst!

    Gr. Marijke

  • Dewi

    Hoi Marijke,

    Bedankt voor je reactie!

    Ik had al gelezen dat augustus de drukste en warmste maand is op de eilanden. Helaas kunnen we niet anders dan in augustus op vakantie gezien onze studie.

    We hebben al leuke campings uitgezocht en zullen die binnenkort gaan reserveren. Welke camping op Naxos raad je aan?

    Is het ook nodig om de boot al te reserveren? Is er niet altijd plaats voor mensen te voet? We hebben verschillende sites gezien met tijden en prijzen e.d. Weet je misschien welke site de juiste/beste is?

    Alvast bedankt!

    Groetjes Dewi

  • Marijke

    Hai Dewi,

    Wil je dichtbij de stad zitten, dan is Naxos Camping ideaal (ook dichtbij het strand trouwens, maar dit is wel het stadsstrand zeg maar, dus het minst mooiste van het eiland). Plaka Camping is veel verder van de stad, gelegen in een resort (dus geen dorpje of zo), wel veel restaurants en cafes, maar voor het echte uitgaan moet je toch in de stad zijn). Wel gelegen aan het mooiste strand - naar mijn mening dan.

    Er is in augustus zelfs niet altijd plaats voor mensen te voet. Ze mogen uiteraard maar een max. aantal passagiers hebben en deze voorschriften worden - anders dan in het verleden - strikt nageleefd. Reserveren op de site van blue star ferries is makkelijk, volgens mij: www.bluestarferries.com (of gr.).

    Suc6 en veel plezier!