hachelijke reiservaring ?

  • Hachelijke reis avonturen

    Heeft u in dit land of elders hachelijke reisavonturen gehad waarvan u erg blij was dat ze voorbij waren ? Ik nodig u van harte uit om die ervaringen te delen op dit nieuwe forum:

    http://groups.google.com/group/precarious-travel-experiences

    De opzet is in eerste instantie het verzamelen van bijzondere ervaringen. En misschien heeft iemand anders er ook iets aan en kunnen deze hem of haar nu bespaard blijven…

    Engels opgezet maar Nederlandse verhalen zijn natuurlijk ook welkom !

    (gestart op 1 Mei 2008)

  • hilde

    Lezers !

    Griekenland : eilandhopping

    Het enige hachelijke avontuurtje dat mij overkwam was in 2004 tijdens eilandhopping (maar op vastland).

    Ik wilde mijn eilandhopping starten via Kythnos en had uitgezocht dat ik met het plaatselijk vervoer (Attiki-busmaatschappij) vanaf de luchthaven met overstap in Markopulo nog juist de laatste boot zou halen in Lavrio.

    Wel wat langer gewacht op mijn aansluiting in Markopoulo dan voorzien !

    Het laatste deel van de rit was ik nog de enige reiziger en raakte aan de praat met de chauffeur. Die was uiterst vriendelijk en vermits er nog maar een paar minuten restten, bracht die me tot vóór de boot.

    Toppunt : de boot was nog volop aan 't laden maar het kantoortje voor tickets was al gesloten !!!

    Nagevraagd bij één van de bemanningsleden, maar aan boord kon ik niet betalen.

    Bij de limaniko (coast guard) konden ze me evenmin tips geven ! Ik had wel een uurtje op voorhand dààr moeten zijn om het kantoortje open te weten zegden ze me !

    Toen ben ik in een restaurant aan de haven maar wat gaan eten.

    Er was (toen toch) geen enkele mogelijkheid om te overnachten in Lavrio. En ik wilde zeker 's anderendaags de boot van 7u niet missen ! Zodus, bleef ik daar goed ingeduffeld want het waait er erg wegens zijn ligging, in openlucht wachten ! En in die omstandigheden herinnerde ik me dat een stel hoppers me ooit juist hetzelfde verhaal vertelde !!!

    Rond 4u kwam de Limaniko me dan zeggen dat er, wegens de weersomstandigheden (wind), geen boot zou komen !

    Dan 's morgens ergens een koffie gaan drinken en de eerste bus op om dan via via naar Piraeus te gaan en daar wel een boot te hebben ! Maar op de bus bemerkte ik plots dat ik mijn nieuw digitaal fototoesel niet meer bij me had !

    Bij dit alles was dat dus ergens onderweg zoek geraakt, zodat ik mijn 4-weekse hopping moest vastleggen op wegwerptoestelletjes ! (mooi is toch ànders …)

    Ben dan onderweg bus afgestapt, op andere bus gewacht en terug naar Lavrio gegaan. Overaal gaan navragen en tenslotte verlies aan politie gaan melden.

    Hier kwam natuurlijk nooit reactie op !

    Dan weer terug volgende bus op…

    Dit is echt wel mijn enige hachelijke hoppingervaring tijdens al die jaren dat ik al op 74 eilanden was en op grote, zelfs desolate delen van het vasteland ! En ik reis dan gewoonlijk alleen en met openbaar vervoer !

    Maar ….Keep on smiling !

    Hilde