Naxos hyve

  • Aline

    Voor Naxos fans

    http://naxos.hyves.nl

  • Marijke

    Hoi Aline,

    Aangezien ik liever niet reageer op de naxos-hyves om persoonlijke redenen, wil ik hier even reageren op jouw post daar over de naxos amimal welfare. Aangezien ik een van de mede-oprichters ben en ex-bestuurslid, wil ik graag even wat opmerken c.q. aanvullen.

    De NAWS is niet zomaar een groepje mensen, zoals jij het noemt, maar een officieel geregisteerde organisatie met bijna 100 leden (zowel Grieken als niet-Grieken). We hadden een moeizame start in 2004, veel ad-hoc, rommelig, geen steun van politie/gemeente, weinig actieve leden etc, maar uitteindelijk staat er nu een stevige (ook financieel gezien) organisatie en is het ons zelfs gelukt om de EU-subsidie van de Dimos te krijgen (iets wat bijv. Paros 7 jaar gekost heeft).

    Tuurlijk zijn er nog veel zaken voor verbetering vatbaar, maar we kunnen trots zijn op wat we al bereikt hebben, met name qua aantal sterilisaties, adopties en de voederplekken in de winter.

    Alle inforrmatie staat op de website: http://naws.on-naxos.com

    Gr. Marijke

  • Aline

    Hoi Marijke,

    Ik bedoelde dat “groepje mensen” niet degraderend ofzo. Ik vind het echt hardstikke goed wat jullie doen. En jullie kunnen zeker trots zijn. Ik ben (nog) geen actief lid maar elke keer als ik bij Vassalaki kom en de collectebus zie staan maak ik een kleine donatie. Ik hoopte alleen met mijn reactie op de Naxos hyve dat er misschien meer mensen daartoe aangezet konden worden. Maar ik moet zeggen dat er bar weinig respons is op de hyves…

  • Marijke

    Hai Aline,

    Leuk dat je nog even reageert! Ik denk dat er weinig respons is op de naxos-hyves omdat veel leden toeristen of seizoenswerkers zijn, dus weinig van het ‘echte’ leven , dus ook dierenleed, weten (even generaliserend gesproken hoor!).

    Lijkt mij dat je het hele jaar op Naxos woont of niet? Wil je nergens toe dwingen hoor, maar met name in de winter is alle hulp welkom. Het is ook een leuk clubje mensen trouwens! ik ga nu vanuit Nederland NAWS bijstaan in adopties (ben vorig jaar geremigreerd na 6 jaar Naxos). Mocht je reisleidster zijn, ik doe maar een gok, dan kun je misschien de toeristen wijzen op mogelijkheid van adopties, alle kosten worden volledig vergoed door NAWS.

    In ieder geval wens ik je een goede zomer daar! Misschien dat ik in september mijn eiland nog kom bezoeken, anders zeker volgend jaar!

    Gr. Marijke