Andros

  • prasoudi

    Wij willen in juni naar Andros gaan en vandaar uit verder naar Paros en Naxos.

    Paros en Naxos kennen we al maar Andros niet. Is er iemand van jullie die er geweest is en iets meer kan zeggen waar het best is om te verblijven (niet te druk) en eventueel ook welke accomodatie (hotel of appartement) goed is.

    Alvast bedankt !

  • LucN

    Mijn gezin en ik zijn juist terug na 14 dagen op Andros gelogeerd te hebben.

    Batsi is de plaats die het meeste uitgebouwd is voor toeristen, maar echt druk was het er niet in juli.

    Wij logeerden bij Marfo Studios, een beetje voorbij het centrum van Batsi (wandelafstand), in een apartement voor vier personen (75 euro per nacht)

    Ze hebben daar studios voor 2-3 personen ook, die 60 euro kosten, geloof ik.

    Vier studios en 1 apartment in totaal daar, allemaal gelijkvloers met terras, mooie tuin en aanplantingen, verzorgd.

    Heel mooi gelegen een beetje hogerop met mooi zeezicht, maar wel enkele tientallen meters bergop marcheren.

    Kamers zijn wel mooi en proper, nog redelijk nieuw.

    Als je de trap afdaalt, ligt er een mooie baai vlak voor (Stivari), waar je een klein kiezelstrand hebt en je kunt er ook gemakkelijk van de rotsen zwemmen, een aanrader!

    De baai is ook beter beschut als er veel wind is.

    Het grote, georganiseerde strand van Batsi ligt op enkele honderden meters, ook heel plezant.

    Stoelen en parasols tegen betaling.

    We hebben op deze reis Tinos en Andros bezocht, en we hebben deze twee eilanden helemaal afgereden met een huurautootje.

    Tinos had eigenlijk mooiere, traditionele dorpjes in het binnenland, met bijhorende tavernatjes en cafeetjes, heel gezellig.

    En Tinos-stad is zeker de moeite.

    En Andros heeft dan weer mooiere stranden, verspreid over het eiland.

    Maar als je in het binnenland van Andros de dorpjes bezoekt zijn die niet zo gezellig, het zijn meer verspreide, grotere huizen, met minder drankgelegenheden en traditionele tavernatjes en zo.

    Dat vonden wij toch tenminste.

    Andros-Chora, de hoofdplaats aan de noordkant van het eiland, is zeker een (paar) bezoekje(s) waard.

    Enfin, Andros is zeker een aanrader, wij gaan ook nog terug!

    We hebben zeer weinig buitenlandse toeristen gezien, vooral Grieken allemaal.

    Daaaaag,

    Luk

  • Ed

    Hoe is het weer / klimaat in september gemiddeld?

    Ik denk erover om te hoppen in die periode