Paros

  • Mariann

    Hallo, na 6 jaar Noorwegen wil ik volgend jaar weereens naar Griekenland. En ws wordt het Paros. Nu wil ik graag gaan wandelen. Welke mogelijkheden zijn er op Paros? En wat is dan het beste uitgangspunt? Naoussa of beter een andere plaats? Het gaat mij vooral om halve dagtochten, dus een wandeling van zo'n 4-5 uur.

  • Peter

    Voor wandelingen op de Cycladen zie: www.cycladen.be

    Kijk bij Paros en je treft er 7 beschreven wandelingen aan, waarvan er 3 in Parikia beginnen. De plaatsen waar de overige wandelingen van start gaan zijn per bus of taxi bereikbaar. Op de Cycladen geldt Paros niet als een heel bijzonder wandeleiland.

    Peter

  • Mariann

    Dank je wel voor je reactie. Misschien kan ik dan beter uitkijken naar een ander eiland. Heb je misschien een suggestie voor me? Ik wil er wel gewoon met een reisorganisatie naar toe vliegen. Dus hotel of zo en vlucht. Ik wil het volgend jaar eens makkelijk doen. De reizen naar Noorwegen waren altijd een hoop gezoek en gepuzzel. Hartstikke leuk hoor, maar nu een jaartje makkelijk (:P)

  • Peter

    Beste Mariann,

    Griekenland telt vele interessante wandeleilanden. Als je keuze op de Cycladen is gevallen dan bieden Sifnos en Amorgos geweldige mogelijkheden. Ook op Andros (heel groen), Serifos (dor, zoals op haast alle Cycladen), Naxos (groot) en Sikinos (stil), kun je als wandelaar goed uit de voeten. Bij een enkele reisorganisatie kun je een pakketreis voor Andros boeken. Maar ook dan zul je nog 2 uurtjes met een ferry moeten overbruggen. Sifnos, Amorgos, Serifos en Sikinos zijn alleen per ferry bereikbaar. Om je reis daarheen te regelen is even puzzelen, maar heus geen ingewikkelde klus.