Huurcontract zegt geen huisdieren maar die heb ik wel.. Kan mijn huisbaas mij eruit zetten ondanks dat de woningbouw het niet erg vond?

Toen ik een woning ging huren heb ik bij de woonvereneging aangegeven dat ik een kat zou krijgen. Dit was volgens hun prima zolang mijn huisgenoten er of geen last van hadden of dat ze het prima vonden. Nu heb ik 2 katten inmiddels - ik woon in een studentenhuis. En ik kwam er een tijdje geleden achter dat het in mijn huurcontract staat dat het niet mag. Nu komen de katten de gang niet op dus mijn huisgenoten kunnen er geen last van hebben.

Mijn huisbaas zal erachter komen doordat ik nieuwe huisgenoten heb
die misschien kunnen gaan melden dat ik huisdieren heb.
Het lijkt mij dus beter om dat voor te zijn en het zelf te melden.
De dieren weg doen gebeurt voor mij niet, dan ga ik met ze mee.
Want ik zorg met alles wat ik in me heb voor ze. En dat ben ik ook
van plan te blijven doen. Dus nu is mijn vraag :

Kan mijn huisbaas mij eruit zetten ondanks dat de woningbouw het niet erg vond?

Kan mijn huisbaas mij er ook uitzetten als niemand er last van heeft en ik heb ze dus ook al 2 jaar... ?

En zo ja - Kan er wat tegen doen?
Of zou ik wat anders moeten doen dan het hem zelf vertellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb net trouwens ook iets gelezen over rechten en dat je naar de rechtbank kan stappen en dat zolang niemand er geen lastvan heeft het erg moeilijk is om mij eruit te krijgen? Dat ik meer rechten heb dan er daadwerkelijk staat
de huisbaas mag het in het contract zetten maar
als ik mensen erbij haal waarschijnlijk het zou winnen
om te mogen blijven ? ( ik lees dit net dus of het klopt heb ik geen flauw benul van )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kun je huren van een huisbaas en een woningbouwvereniging tegelijk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou ik heb de woning via de woningbouw geregeld,
daar heb ik ook mijn contract getekent en mijn huisbaas heb ik ontmoet tijdens het bekijken van de woning dus ik vraag me eigenlijk ook af wie het laatste woord heeft van de 2?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt niet op papier dat je huisdieren mag houden en daar gaat het fout. Ik zou het doen zoals Maria in haar antwoord zegt, niet anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor de reactie
ik krijg van mn familie ook te horen dat het niet slim is om de huisbaas erover aan te spreken. Ik ga in iederegeval zorgen voor een andere woning en hopelijk is dat sneller dan dat ik er problemen mee krijg

Antwoorden (1)

Als het in je huurcontract staat kun je er niets tegen doen.
De toezegging van de verhuurder dat het mag tenzij je huisgenoten er geen last van hebben,heb je niet zwart op wit als bewijs.

Misschien is het beter om het niet te zeggen tegen je verhuurder,maar wel een afspraak maken met je huisgenoten dat zij eerst naar jou komen als zij last hebben van je katten zodat je er iets tegen kont ondernemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, het juiste antwoord, alleen een o gezet waar een u moest staan, denk ik :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je.
Jahaha ik zag het,helaas kun je dit niet op gv aanpassen.